Uitgaand star

Dit type blokkeerbare gasveer wordt het meest toegepast. Bij belasting in uitschuifrichting blijft de blokkeerkracht star tot de mechanische treksterkte, welke maximaal 10.000N bedraagt.

In inschuifrichting is dit type gasveer beperkt star. Afhankelijk van de diameterverhouding stang/cilinder ligt deze tussen de 3,5x en 9x de nominale uitschuifkracht F1.

De cilinder is achter het geleidingstuk gevuld met olie tot achter de zuiger. De olie en de stikstof wordt gescheiden door een zogenaamde scheidingszuiger. Achter deze scheidingszuiger is de cilinder gevuld met stikstof.

In uitschuifrichting belast je het zuigerpakket in de olie (niet comprimeerbaar), zodat de gasveer in deze richting star is. Inschuivend is de gasveer beperkt star, doordat je het zuigerpakket belast in de stikstof (comprimeerbaar)

LET OP: de inbouwlengte EL1 volgt uit de lengte EL2 met daarbij de inbouwlengte van het gewenste aansluitdeel opgeteld!

Type

øx/øy

RC

Slag A in mm

min-max

Minimale inbouwlengte EL2

Progressie

F (N)

min-max

Blokkeerkracht

druk

Blokkeerkracht

trek

F<150N Sonst
8/21 MF8*1x16 10-300 Slag x 2,52 + 85 Slag x 2,52 + 75 35% 40-700 5,6 x F1 7000N
Slag x 2,37 + 85 Slag x 2,37 + 75 50%
Slag x 2,19 + 85 Slag x 2,19 + 75 100%
8/27 MF8*1x16 10-300 Slag x 2,33 + 86 Slag x 2,33 + 76 35% 40-700 9 x F1 7000N
Slag x 2,24 + 86 Slag x 2,24 + 76 50%
Slag x 2,13 + 86 Slag x 2,13 + 76 100%
10/21

MF10*1x18

10-500 Slag x 2,81 + 86 Slag x 2,81 + 76 35% 50-1300 3,6 x F1 7000N
Slag x 2,58 + 86 Slag x 2,58 + 76 50%
Slag x 2,30 + 86 Slag x 2,30 + 76 100%
10/27 MF10*1x18 10-500 Slag x 2,52 + 86 Slag x 2,52 + 76 35% 50-1300 5,8 x F1 10000N
Slag x 2,36 + 86 Slag x 2,36 + 76 50%
Slag x 2,19 + 86 Slag x 2,19 + 76 100%

 

© 2018 TWENTEC gasveren. Alle rechten voorbehouden. Berg Interactive
webdevelopment